اجرای وال پست با میلگرد

میلگرد میله‌ای است فولادی که از مقاومت بالایی برخوردار است و همواره با کمک آن می‌توان دوام و ماندگاری ساختمان‌های خود را بالا برد، این محصول فولادی و با کیفیت کاربرد‌های فراوانی دارد و امروزه اصولا با کمک آن وال پست را در ساختمان‌ها اجرا می‌کنند. در زمان اجرای وال پست با میلگرد باید به نکات متعددی توجه کرد تا بتوان متناسب با محیط سایز میلگرد را انتخاب نمود و آن را نصب نمود و در نتیجه مقاومت دیوار ساختمان‌ها را در برابر ضربه و زلزله و عوامل محیطی بالا برد. اجرای وال پست با میلگرد بسیار فوق‌العاده است زیرا دوام و ماندگاری بیشتری دارد و دچار زنگ زدگی و پوسیدگی هم نمی‌شود.

اجرای وال پست در اسکلت بتنی و فلزی

هر ساختمان برای بالا بردن مقاومت خود نیاز به پی ریزی مناسب دارد، این مرحله بر روی تمام اسکلت بندی ها انجام می شود تا دوام و ماندگاری ساختمان ها را بالا ببرند. اجرای وال پست در اسکلت بتنی و فلزی با روش های مختلفی انجام می شود که متناسب با کیفیت ساختمان است، در اسکلت بتنی همواره وال پست را نصب می‌کنند و سپس آن را با کمک بتن پر می‌کنند تا ضخامت پیدا کرده و ایمن شود، البته در اسکلت فلزی آن را در فاصله های مشخصی قرار می‌دهند که با گذاشتن آجرها کنار وال پست‌ها کمک می‌کنند تا اسکلت مقاوم تر شود و هنگام وقوع زلزله و در صورت ضربه و فشار، دیوارها دچار ریزش نشوند.

اجرای وال پست در اسکلت بتنی و فلزی

مقررات موجود برای اجرای وال پست

در زمان اجرای وال پست همواره باید مقررات و قوانین را به خوبی رعایت کرد تا آن را به درستی نصب نمود و با اطمینان کامل ساختمان سازی را انجام داد. از مهم ترین مقررات موجود برای انجام وال پست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابتدا باید سازه ای را برای نصب وال پست انتخاب کرد که مقاوم باشد.
  • این سازه باید ضد زنگ باشد و در برابر ضربه و فشار تغییر حالت ندهد.
  • باید به نقطه ای مشخص و ثابت جوش داده شود تا دوام و پایداری داشته باشد.
  • باید به اندازه مشخصی از دیوار قرار بگیرد تا بتواند مقاومت بالا و عملکرد عالی داشته باشد.
  • باید ضخامت سازه را متناسب با جنس سازه انتهایی برای نصب وال پست تنظیم نمود.

با رعایت قوانین و مقررات مسلما می‌توان وال پستی را برای ساختمان خود نصب کرد که با کیفیت و درجه یک است و از ساختمان و دیوار‌های آن در برابر زلزله و طوفان و باد شدید محافظت می‌نماید تا دوار تخریب نشوند.

مراحل اجرای وال پست با اسکلت بتنی

اجرای وال پست برای اسکلت بتنی همواره نیاز به طی کردن مراحلی خاص دارد، مراحل اجرای وال پست اصولا طبق اصول و استاندارد ها انجام می‌شود از این رو مقاومت بالایی دارند و دوام ساختمان ها را هم بالا می‌برند. بدانید که در ابتدا باید میلگرد با سایز متناسب با ساختمان و محیط را انتخاب نمود، آن ها را به صورت یک مجموعه کنار یکدیگر قرار داد و در نتیجه با کمک بتن آن ها را به هم متصل نمود تا جابه جا نشوند، در واقع باید بگوییم که افراد با تجربه ابتدا نقطه قرار گیری وال پست را بر روی کف ساختمان و سقف مشخص می‌کنند و صفحه های فلزی را نصب می‌نمایند که میلگردها به آن ها متصل می‌شوند.
سپس با استفاده از بلوک بخش مورد نظر را ایجاد می‌کنیم، صفحه های نامبرده همواره باعث بالا بردن مقاومت وال پست در ساختمان با اسکلت بتنی می‌شوند تا هنگام وقوع زلزله دچار ریزش نشود و بتواند عملکرد عالی را از خود نشان بدهد و در نتیجه دیدار مقاومت بیشتری داشته باشد.

مراحل اجرای وال پست با اسکلت بتنی

اشتباهات اجرای وال پست

در زمان اجرای وال پست باید دقت زیادی به خرج داد تا دچار مشکل نشوید، اشتباهات رایج شرکت‌های ساختمان سازی هنگام نصب وال پست بدین صورت هستند که هنگام اجرا فلز مناسبی را برای اجرا انتخاب نمی‌کنند و در نتیجه هنگام استفاده از ساختمان و یا بروز زلزله دچار مشکلات می‌شوند، برای هر ساختمان باید وال پستی متناسب با آن را انتخاب کرد تا بتوان دوام و ماندگاری دیوار ها را بالا برد.
یکی از اشتباهات اجرای وال پست این است که ساختمان سازان از وال پست افقی و عمودی پشت سر هم استفاده می‌کنند که مشکل زیادی ایجاد می‌کند، رعایت نکردن نکات هنگام نصب وال پست مشکلات متعددی را برای ساختمان ها به وجود می‌آورد و مقاومت آن ها را کاهش خواهد داد.