تفاوت شکل ظاهری انواع میلگرد A3 ، A2 ، A1 و A4

از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنایع مختلف، میلگرد است که در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می شود. بسیاری از افراد تنها واژه میلگرد را شنیده‌اند و از کم و کیف آن اطلاع ندارند. میلگردها انواع مختلفی دارند و به چهار دسته طبقه بندی می‌شوند. تولید میلگردها با استانداردهای مشخصی انجام می‌شود و هر کارخانه موظف به تبعیت از یک استاندارد ملی یا بین المللی است. ما در این مطلب شما را با تفاوت شکل ظاهری انواع میلگرد A3 ، A2 ، A1 و A4 آشنا خواهیم کرد.

تفاوت شکل ظاهری انواع میلگرد A3 ، A2 ، A1 و A4

بررسی کامل شکل ظاهری میلگرد ها

میلگرد از نظر ظاهری یک فولاد با سطح مقطع دایره‌ای شکل است که نسبت طول به قطر آن بالا است. از این مقاطع فولادی برای بالا بردن مقاومت کششی بتن در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. میلگردها را می توان از نظر شکل ظاهری یا رده مکانیکی به چهار دسته تقسیم کرد. ما در ادامه شما را با این 4 دسته بیشتر آشنا می‌کنیم.

  • میلگرد A1: این نوع از میلگردها در دسته میلگردهای نرم قرار می‌گیرند. از مشخصات فنی این محصول می توان به تنش جاری و تنش گسیختگی آن اشاره کرد که عدد این به ترتیب 2300 و 3800 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. این میلگرد از نظر ظاهری ساده و بدون آج است و تنها با یک نگاه می‌توان این میلگرد را شناخت. برای عملیات جوشکاری این میلگرد بسیار مناسب است. کارخانه‌های مختلفی در حال حاضر به تولید این میلگردها مشغول هستند و هر یک قیمت منحصر به فردی در هر شاخه دارند.
  • میلگرد A2: دومین دسته از میلگردها، میلگرد با گرید A2 است که در داخل کشور نیز در بسیاری از کارخانه‌ها تولید و روانه بازار می‌شوند. شاید شما این میلگردها را با نام میلگرد نیمه سخت شناخته‌اید. این میلگردها از نظر ظاهری دارای آج‌های ساده هستند و به همین دلیل با نام میلگرد با آج ساده نیز در بازار می‌شناسند. در قسمت‌هایی از ساختمان که نیاز به برش میلگرد است، از این میلگردها استفاده می‌شود، چرا که قابلیت برش پذیری خوبی دارند. بهتر است در این میلگردها فرآیند جوشکاری انجام نشود ولی در صورت نیاز می‌توان بر روی آن ها جوشکاری کرد.
  • میلگرد A3: میلگرد A3 یکی‌ دیگر از انواع میلگرد به حساب می‌آید که مقاومت بسیاری داشته و دارای آج‌های جناقی هستند. شاید برایتان سوال باشد که چرا این میلگردها دارای آج هستند؟ این میلگردها به این دلیل دارای آج هستند که به نحو احسن به بتن متصل شده و جدا نشوند. بنابراین مقاومت بالایی دارند. ناگفته نماند که مقاومت میلگرد A3 به دلیل وجود آج‌هایی با اشکال مختلف بیشتر از موارد قبلی است. این میلگرد را با نام میلگرد نیمه خشک هم می‌شناسند. برای خرید این نوع از میلگرد که کاربردهای زیادی دارد، می‌توانید به سایت شهر آهن که یکی از مراجع بزرگ فروش آهن آلات است، مراجعه کنید.
  • میلگرد A4: با بررسی مشخصات این میلگرد متوجه خواهید شد که در مقایسه با دیگر مدل‌های گفته شده استحکام بیشتری دارد. این دسته از میلگرد از نظر ظاهری آج های مرکب دارد. این میلگردها به دلیل وجود آج‌های در هم پیچیده شده، وزن زیادی دارند و به همین دلیل دارای قیمت بیشتری نسبت به میلگردهای دیگر است.

بررسی کامل شکل ظاهری میلگرد ها

آیا از روی شکل ظاهری نوع میلگرد را می توان تشخیص داد

این سوال شاید برای شما پیش آمده باشد که آیا از روی شکل ظاهری می‌توان نوع میلگرد را مشخص کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که با کمی دقت در لحظه تشخیص می‌توان به این امر پاسخ مثبت داد. میلگرد ساده که به راحتی قابل تشخیص است. در بقیه میلگرد ها باید از نزدیک به نوع آج توجه داشت تا تشخیص کاملا درستی داد. برای خرید انواع میلگرد می‌توانید به سایت شهر آهن مراجعه کنید. میلگردها را از نظر ظاهری به چهار دسته A3 ، A2 ، A1 و A4 طبقه بندی می‌کنند. میلگرد A1، بدون آج و میلگرد ساده است. میلگرد A2، دارای آج ساده است و برای برشکاری مناسب است. میلگرد A3، دارای آج مارپیچی است و این در حالی است که میلگرد A4 دارای آج مرکب است. با کمی دقت می‌توان از شکل ظاهری میلگرد به نوع آن پی برد. برای خرید انواع میلگرد به وب سایت شهرآهن مراجعه کنید. شهرآهن فروشگاه اینترنتی معتبری است که عرضه کننده انواع میلگرد با کیفیت از تولید کنندگان کشور است. برای مشاهده و خرید به وب سایت شهرآهن مراجعه کنید.