سوله دو طبقه مرغداری

یکی از پر کاربرد ترین سالن هایی که جهت پرورش دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد، سوله است. سوله ها در دو نوع یک طبقه و دو طبقه در دسترس هستند که بنا به شرایط هر کدام از انواع آن قابل احداث هستند. هنگامی که در مرغداری با کمبود فضا مواجه باشیم، نصب سوله دو طبقه می تواند کمک کننده باشد، چرا که بدون افزودن به سطح زیربنای سوله، فضای قابل بهره برداری زیاد می شود. سوله های دو طبقه خود شامل دو دسته مستقل و دوبلکس هستند. در سوله های دو طبقه مستقل، فضای سالن ها از یکدیگر مجزا هستند و برای دسترسی و جابه جایی بین طبقات باید از بیرون سوله اقدام شود. در این حالت راه ارتباطی بین دو طبقه در خارج از سالن در نظر گرفته می شود. در انواع دیگر سوله های دو طبقه که دوبلکس هستند، راه ارتباطی در داخل سالن است. در این گونه سوله ها برای رفتن از یک طبقه به طبقه دیگر، نیازی به خروج از سالن نیست. ساخت سوله دو طبقه مرغداری هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و هم به جهت وجود دسترسی سریع بین فضاها، سطح کاربری بالاتری نسبت به دو سوله مستقل حاصل خواهد شد. برای کسب اطلاعات در رابطه با خم کاری میگلرد مقالات مرتبط را در سایت شهرآهن مطالعه کنید. 

سوله دو طبقه مرغداری

مقاومت سوله دو طبقه مرغداری

یکی از پارامترهای حائز اهمیت فراوان در طراحی و ساخت سوله، میزان مقاومت و تحمل بار توسط آن است. هنگامی که سوله با استفاده از متریال مناسب ساخته نشود و به عبارت دقیق تر ضعیف باشد، کارایی لازم را در حین بهره برداری نخواهد داشت. لذا لازم است این امر به صورت کارشناسی شده پیگیری شود. مسئله میزان مقاومت در مورد سوله های دو طبقه حساس تر است، زیرا میزان بار وارد شده بر ستون های سوله تحت تاثیر دو طبقه قرار دارد.
در سوله دو طبقه مرغداری فشار و بار وارده بر کل مجموعه برابر با وزن طبقه اول و فشار حاصل از وزن و بار طبقه دوم است، در نتیجه برای طراحی و احداث این گونه سوله ها، ستون های قوی تری مورد نیاز است. اگر چه به کار گیری ستون های مستحکم، سبب افزایش هزینه های ساخت سوله می شود، اما با توجه به افزایش مساحت در دسترس، مبالغ پرداختی سرشکن شده و در مجموع ساخت سوله دو طبقه توجیه اقتصادی پیدا خواهد کرد. برای مشاهده لیست قیمت لوازم سوله به فروشگاه اینترنتی شهراهن مراجعه کنید.

مقاومت سوله دو طبقه مرغداری

فونداسیون سوله دو طبقه مرغداری

فونداسیون را می توان اساسی ترین بخش هر سازه ای قلمداد کرد، چرا که نقطه ارتباطی بین سازه با زمین است و اگر به درستی طراحی و اجرا شود، استحکام بنا را در مقابل نشست، زلزله، طوفان، گرد باد و موارد دیگری از این دست تضمین می کند. کوتاهی در این زمینه باعث تخریب و واژگون شدن سوله در مواجه با فشارهای جانبی خواهد شد. پی ریزی در هر سازه ای با توجه به تعداد طبقات بنا شده بر روی آن برنامه ریزی و طراحی می شود. وقتی هدف ساخت سوله دو طبقه جهت احداث یک مرغداری باشد، لازم است با تخمین دقیق فشارهای وارده بر کل سازه، پی سوله مهندسی سازی شود.
پی ریزی برای احداث سوله به دو روش نواری و یا منفرد قابل اجرا است. انواع نواری در مواقعی استفاده می شوند که دهانه سوله از نظر طولی بین 9 تا 15 متر باشد و یا این که سوله سبک باشد.وقتی سوله هایی با قطر دهانه بیشتر از 22 متر باشد و یا سوله از سازه سنگینی برخوردار باشد، پی ریزی حتما به صورت منفرد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. امروزه نسل جدیدی از سوله ها ساخته و طراحی می شوند که به دلیل سبک بودن نیازی به فونداسیون ندارند. وزن کم این سوله ها باعث کاسته شدن استحکام آنها در برابر فشار نمی شود. سوله های سبک بسیارانعطاف پذیر هستند و در مقابل حوادث مقاومت مطلوبی از خود نشان می دهند.

فونداسیون سوله دو طبقه مرغداری

بتن ریزی سوله دو طبقه مرغداری

بتن ریزی کف سوله طی سه مرحله انجام می شود. در مرحله اول از بتن مگر استفاده می شود تا در طی گام های بعدی، مانع نفوذ آب به زمین شود. این نوع بتن از نفوذ سیمان در خاک زیر آن نیز جلوگیری می کند و با یکدست کردن سطح زمین، ادامه مراحل پی ریزی را تسریع می نماید. مرحله دوم در فرآیند بتن ریزی سوله، آرماتور بندی است. در این مرحله میلگردها با توجه به نقشه مهندسی موجود، به هم بافته می شوند. کیفیت و قطر استاندارد میلگردهای مورد نیاز برای اجرای شالوده سازه، باید مورد تائید مهندسین کاربلد باشد، در غیر این صورت، فونداسیون کارایی لازم را برای احداث بنا نخواهد داشت و مشکلات عدیده ای را برای کارفرما ایجاد خواهد نمود. پس از اتمام آرماتور بندی، بتن ریزی انجام می شود تا پی سازه آماده نصب و احداث سالن سوله گردد. بتن ریزی باید به صورت یکپارچه انجام شود و ایجاد وقفه در طی روند این مرحله به هیچ عنوان جایز نیست. در صورت بروز این اتفاق، فونداسیون به راحتی ترک خواهد برداشت. در نتیجه سالن ساخته شده ایمن نبوده و مخاطرات، همواره در کمین تولیدی و تولیدکننده خواهد بود. برای خرید لوازم ساخت سوله دو طبقه به وب سایت شهر آهن مراجعه کنید. شهر آهن عرضه کننده بهترین و با کیفیت ترین مقاطع فولادی است.