جدول وزن میلگرد زاگرس

کارخانه زاگرس شهرکرد برای تولید میلگردهای خود از شمش های فولادی مرغوب استفاده می کند. ددر فرایند تولید میلگرد زاگرس در ابتدا به مرحله برش شمش می رسیم و پس از آن شمش ها به کمک میز غلتان به داخل کوره هدایت می شوند در این مرحله عملیات پیش گرمایش انجام شده و پس از آن نورد میلگرد آغاز می گردد. در نهایت میلگردها به داخل کوره رفته و ضخامت و آج آن مشخص می گردد. حال زمان خنک کردن و بسته بندی میلگردهاست. میلگرد زاگرس در بسته هایی با وزن 2 تا 2.5 تن قرار می گیرند و یا به عبارتی بندیل می شود. علامت اختصاری میلگرد زاگرس شهرکرد که بر روی میلگردها حک شده، SFZ CT است. با توجه به وزن هر شاخه میلگرد که بسته به ضخامت میلگرد متغییر است در هر بندیل تعداد مختلفی میلگرد جای می گیرد.  شما می توانید قیمت روز میلگرد در بازار را در فروشگاه اینترنتی شهرآهن مشاهده کنید. در ادامه این مقاله از شهرآهن به بررسی جدول وزن میلگرد زاگرس و نحوه محاسبه وزن میلگرد می پردازیم. 

خصوصیات میلگرد زاگرس

برخی از خصوصیات میلگرد زاگرس شهرکرد به این شرح است:

  • میلگرد زاگرس دارای استاندارد ملی ایران به شماره 3132 است و طبق نظریه مدیران این کارخانه محصولات میلگرد زاگرس منطبق بر استاندارد اروپایی BS.4449 نیز هست.
  • میلگرد زاگرس در تنوع مناسبی تولید می شود از نظر گرید، میلگرد زاگرس شهرکرد در دو گرید A3 و A4، از نظر نوع آج در دو نوع آج یکنواخت و دوکی و با آج 400 و 500 تولید می شود.
  • میلگردها به روش ترمکس تولید شده و استحکام کششی آن به همین دلیل تقویت شده است.

 خصوصیات میلگرد زاگرس

بررسی جدول وزن میلگرد زاگرس

قبل از بررسی جدول وزن میلگرد زاگرس به توضیح مختصری درباره چگونگی محاسبه وزن میلگرد زاگرس شهرکرد می پردازیم. برای وزن کشی میلگرد یکی از ابتدایی ترین راه ها استفاده از ترازو است اما ممکن است همیشه ترازو در دسترس ما نباشد لذا برای اندازه گیری وزن میلگرد باید از امکانی همیشه در دسترس استفاده نمود. در صورتی که شما از طول و ضامت میلگرد مورد نظرتان مطلع باشید به راحتی می توانید وزن هر شاخه میلگرد را به راحتی محاسبه کنید، کافیست در فرمول زیر اعداد متناسب را جایگذاری نمایید.

(شعاع (به میلیمتر) * شعاع (به میلیمتر))* 3.14 *طول شاخه (به میلیمتر) *7.8 /1000 =وزن میلگرد (بر حسب کیلوگرم)

یکی دیگر از راه های بدست آوردن وزن میلگرد مراجعه به جدول وزن میلگرد زاگرس است که توسط کارخانه ارائه شده در این جدول وزن تقریبی هر شاخه میلگرد بر اساس ضخامت آن بیان شده است. در این صفحه از سایت شهرآهن جدول وزن میلگرد زاگرس را برای شما قرار داده ایم تا در مواقع نیاز بتوانید با مراجعه به این جدول اطلاعات لازم درباره وزن این محصول را کسب کرده و با خیال راحت کارهای بعدی خود را انجام دهید. شما عزیزان می توانید به وبسایت فروشگاهی شهرآهن مراجعه کنید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید. از آنجا که میلگرد سایز 16 شهرکرد پرفروش ترین سایز میلگرد این کارخانه است، شهرآهن قیمت میلگرد ۱۶ شهرکرد را به صورت دقیق و تعیین شده توسط کارخانه، در سایت قرار می دهد تا خریداران بتوانند به راحتی از قیمت روز این محصول مطلع شوند.

 

قطر میلگرد

(میلی‌متر)

وزن میلگرد بر اساس فرمول

(کیلوگرم)

وزن میلگرد زاگرس شهرکرد

(کیلوگرم)

8 5 4.74
10 8 7.4
12 11 10.6
14 15 14.5
16 19 19
18 24 24
20 30 30
22 36 35.7
25 47 46.2
28 58 58
32 72 75.8