مهار دیوار با میلگرد

میلگرد، میله‌ای فولادی بوده که مقاومت کششی زیادی دارد، به همین دلیل می‌تواند در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار ‌گیرد. این سازه در مهار دیوار نقش مهمی دارد و می‌تواند استحکام بتن را دو چندان کند. میلگرد به همراه بتن ساختار دیوار را تشکیل می‌دهد و چون مقاومت کششی زیادی دارد مانع از خراب شدن دیوار می‌شود. ترکیب شدن میلگرد با بتن را بتن مسلح می‌گویند که بافت اصلی دیوار است و می‌تواند دوام آن را دو چندان کند. دیوار با هر قطری که ساخته شود برای جلوگیری از ترک خوردگی و ریزش به میلگرد و بتن نیاز دارد.
بتن و میلگرد ظریف انبساط یکسانی دارند به همین دلیل هر دو یک عملکرد را از خود نشان می‌دهند. بتن نقش محافظتی برای میلگرد دارد و از آن در مقابل عوامل محیطی مانند آتش سوزی، شرایط جوی خطرناک و غیره محافظت می‌کند. میلگردهای ساده و آجدار در دیوار قابل استفاده هستند و به صورت افقی و عمودی به کار می‌روند. خواص فیزیکی و مکانیکی میلگرد در دیوار زیاد بوده و باعث دوام بیشتر آن در مقابل فشار می‌شود. در واقع اسکلت و استخوان بندی دیوار به میلگرد بستگی دارد به همین دلیل هم در قطر مناسب انتخاب می‌شود. دیوارهای ساخته شده با میلگرد در زمان زمین لرزه هم استحکام زیادی دارند.

مهار دیوار با میلگرد

بررسی امکان مهار دیوار با استفاده از میلگرد

میلگرد نقش مکمل در صنعت ساخت و ساز دارد و استفاده از آن در ساخت و تعمیر دیوارهای بلوکی و آجری کاملا ضروری است. برای مهار کردن دیوارهای نوساز و همچنین دیوارهایی که شما قصد تعمیر کردن آن ها را دارید، میلگرد بهترین گزینه‌ است که سطح کاربری گسترده‌ای هم دارد. استحکامی که این سازه فولادی دارد باعث شده تا برای مهار دیوار بهترین انتخاب باشد. برای اینکه استحکام سازه افزایش پیدا کند و دیوارهایی که دچار ترک هستند ریزش نکنند، میلگرد در بستر کار اجرا می‌گردد تا پی ریزی را مستحکم کند. عملکرد خوبی که میلگرد در این حوزه دارد باعث شده تا بررسی‌های زیادی روی این سازه صورت بگیرد.
متریال‌های زیادی برای مهار دیوار آن هم به کمک میلگرد به‌کار گرفته می‌شود. دیوارهایی که باید حجم بار زیادی را تحمل کنند از میلگرد و بتن ساخته می‌شوند تا دچار ترک خوردگی و آوار نشوند. میلگرد در مقابل رطوبت و حرارت و نوسانات جوی استحکام زیادی دارد و می‌تواند دیوار را از هر گونه آسیبی محفوظ نگه دارد. برای مهار دیوار میلگرد با شکل‌های مختلفی از جمله افقی و عمودی استفاده می‌شود که هر کدام کارایی مختص به خود را دارند. دیوارهایی که با میلگرد مهار شده‌اند طول عمر زیادی دارند. برای انجام این کار باید میلگردهای استاندارد با مشخصات فنی مناسب انتخاب شوند تا بهترین بازدهی را داشته باشند.

بررسی امکان مهار دیوار با استفاده از میلگرد

روشی مناسب جهت مسلح کردن و مهار دیوار با میلگرد

استفاده از میلگرد یک روش مناسب جهت مسلح کردن و مهار دیوار است که امروزه مورد استقبال قرار می‌گیرد. میلگرد بستر برای این کار بهترین گزینه بوده و در صورتی که بین دیوار و سازه یکپارچگی وجود نداشته باشد، خراب شدن آن حتمی بوده و صدمات زیادی به ساختمان وارد می‌کند. آسیب پذیری این دیوارها در مقابل زلزله باعث شده تا در مهار آن ها میلگرد استقاده شود. موثرترین راه تقویت و مهار دیوار استفاده از میلگرد بستر است که از پایه، دیوار را مستحکم می‌کند. این روش در واقع مقاوم سازی ساختمان را بیشتر کرده و از تخریب آن جلوگیری می‌کند، به همین دلیل طول عمر دیوار افزایش می‌یابد.
برای اینکه کار مهار دیوار به بهترین شکل صورت بگیرد توصیه ما به شما استفاده از میلگرد آجدار است که دوام ساختمان را دوچندان می‌کند. برای نصب میلگرد به صورت افقی نیاز به کلاف میلگرد دارید که به صورت خرپایی با قطر ۴ و ۶ اجرا می‌گردد. قلاب و گیره سایر متعلقات در این روش هستند که استحکام سازه به آن ها بستگی دارد. ملات سیمان با میلگرد ترکیب شده و بتن مسلح را به وجود می‌آورد که این ترکیب بافت دیوار را متراکم کرده و مانع از ترک خوردگی و ریزش آن می‌شود. میلگرد بستر به خوبی پی‌ریزی می‌شود تا دیوار از ابتدا تا انتهای صورت کاملا مستقیم ساخته شود. استحکام خود را به آهن آلات شهر آهن بسپارید. قیمت میلگرد های مختلف همچون قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار و همینطور محصولات کارخانجات مختلفی مثل قیمت میلگرد ذوب آهن را می توانید در این سایت مشاهده کنید.