علت افزایش قیمت میلگرد

قیمت میلگرد مورد استفاده در ساخت و سازهای بتن مسلح طی چند سال گذشته چندین بار افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. افزایش قیمت این محصول فولادی منجر به نوسان قیمت سایر اقلام ساختمانی مانند کابل، بتن، گچ و غیره شده است. این افزایش قیمت به عوامل اقتصادی متعددی از جمله افزایش مواد اولیه، افزایش تقاضای جهانی، افزایش کرایه حمل میلگرد و بیمه نسبت داده می‌شود. در این مطلب عواملی که در افزایش قیمت میلگرد نقش داشته‌اند مورد بررسی قرار می‌گیرند. شما عزیزان می توانید برای مشاهده و استعلام قیمت انواع میلگرد از جمله قیمت میلگرد ابرکوه، ذوب آهن، زاگرس، راد همدان، قیمت میلگرد میانه و ... به کانال قیمت لحظه ای میلگرد شهرآهن مراجعه کنید. با ما همراه باشید.

عوامل مؤثر بر افزایش قیمت میلگرد

اگر به دنبال پاسخ برای سوالاتی همچون دلایل و درصد احتمال افزایش یا کاهش قیمت میلگرد امروز در بازار آهن و فولاد هستید می توانید در سایت شهرآهن به دنبال جواب باشید و یا از کارشناسان شهرآهن در این زمینه مشاوره بگیرید. قیمت میلگرد امروز از جمله چیزهایی است که فاکتورهای زیادی در تعیین آن نقش دارند. در این قسمت به عمده ترین دلایل افزایش قیمت میلگرد می پردازیم:

میزان تقاضای میلگرد و وضعیت بازار میلگرد

از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار در تعیین قیمت میلگرد می‌توان به میزان تقاضای میلگرد و وضعیت بازار این محصول فولادی اشاره کرد. هرچه نیاز مصرف کننده به محصولات فولادی و میلگرد در یک بازه زمانی مشخص بیشتر باشد، آن محصول کمیاب شده و افزایش قیمت مشاهده می‌شود و اگر نیاز بازار به میلگرد کاهش پیدا کند با گذشت زمان قیمت این محصول کاهش پیدا می‌کند. افزایش ساخت و ساز در سال‌های اخیر می‌تواند در افزایش قیمت میلگرد نقش مهمی ایفا کند. شما عزیزان می توانید برای مشاهده و استعلام قیمت انواع میلگرد به کانال قیمت لحظه ای میلگرد شهرآهن مراجعه کنید.

عوامل مؤثر بر افزایش قیمت میلگرد

هزینه تولید و توزیع میلگرد

میلگرد نیز مانند دیگر محصولات تولیدی دارای هزینه تولید و توزیع است. مواد اولیه، حمل و نقل، حقوق کارکنان کارخانه‌های صنایع فولاد از هزینه‌های تولید میلگرد به شمار می‌روند. به عنوان مثال، قیمت شمش فولادی که یکی از مهم‌ترین مواد اولیه میلگرد است در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش قیمت ارز

افزایش قیمت ارز بر روی قیمت مواد اولیه میلگرد تأثیر مستقیم گذاشته است. تولید کنندگان محصولات فولادی نیز با بالا رفتن قیمت ارز برای ادامه فعالیت خود به ناچار قیمت میلگرد را افزایش داده‌اند.

تعطیلی کارخانه‌ها

یکی از عوامل موثر دیگر در افزایش قیمت میلگرد تعطیلی کارخانه‌ها و شرایط نامناسب تولیدکنندگان است. هنگامی که توزیع یک کالا در بازار کاهش پیدا می‌کند میزان تقاضا افزایش پیدا کرده و قیمت آن کالا با سرعت بیشتری افزایش پیدا می‌کند. 

احتکار آهن آلات در انبارها

یکی دیگر از عوامل تأثیر گذاری در افزایش قیمت میلگرد احتکار آّن است. با توجه به این موضوع که قیمت آهن به صورت روزانه تعیین می‌شود، عده‌ای دلال و سودجو به دنبال سود بیشتر در آینده دست به احتکار می‌زنند.

افزایش هزینه حمل و نقل

افزایش هزینه حمل و نقل

قیمت‌ سوخت و هزینه‌های حمل و نقل از مهمترین عواملی هستند نقش بزرگی در افزایش قیمت میلگرد ایفا می‌کنند. به عنوان مثال هنگامی که خریدار در حجم بالایی میلگرد سفارش می‌دهد، این سفارش باید از طریق جاده‌ای، ریلی یا دریایی بدست وی برسد. با توجه به این موضوع که کامیون‌ها و کشتی‌ها برای جا به جایی به سوخت نیاز دارند، افزایش قیمت سوخت تاثیر مستقیمی در گران شدن میلگرد خواهد داشت.

بازار بورس

ورود مردم به بازار بورس و خریداری بسیاری از سهام شرکت‌های مرتبط با صنایع فولادی باعث شده است بازار بورس دچار نوسان شود و این نوسان بر قیمت میلگرد تأثیر بگذارد. به عنوان مثال کارخانه‌های صنعتی آهن بخش عظیمی از تولیدات خود را به کارخانه‌های تولید خودرو ارسال می‌کنند، در نتیجه تولید میلگرد کاهش پیدا کرده و قیمت آن افزایش می‌یابد.
توجه داشته باشید که موارد ذکر شده تنها بخشی از عواملی هستند که در افزایش قیمت میلگرد موثر هستند. از دیگر عوامل موثر در افزایش قیمت محصولات فولادی و به ویژه میلگرد می‌توان به تحریم‌ها، قیمت نفت، دوره‌های زمانی مختلف، تغییرات آب و هوایی، تعطیلات، نوسان قیمت مسکن، وام‌های مسکن، تورم جهانی و موارد دیگر اشاره کرد.

افزایش قیمت میلگرد و نحوه مقابله شهرآهن با آن 

افزایش قیمت میلگرد و نحوه مقابله شهرآهن با آن

شهر آهن با سی سال سابقه در تأمین و توزیع محصولات فولادی و عرضه و صادرات میلگرد توانسته است با ایجاد یک فروشگاه تخصصی معتبر در زمینه فروش و توزیع انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی به فعالیت بپردازد. از مهمترین فعالیت‌های شهر آهن می‌توان به صادرات آهن آلات و مشاوره دهنده در خصوص صادرات انواع محصولات فولادی، ارسال محصولات خریداری شده در کمترین زمان و با هزینه حمل و نقل مقرون به صرفه به تمام نقاط ایران، تحلیل بازار فولاد و آهن توسط کارشناسان باتجربه و همچنین تامین کننده آهن آلات صنعتی و ساختمانی به ویژه انواع میلگرد اشاره کرد. شهرآهن علاوه بر تأمین و توزیع انواع میلگردهای موجود در بازار، خدمات تکمیلی نظیر برش، خم، رزوه را نیز به خریدار ارائه می‌دهد.
مجموع این فعالیت ها باعث شده اند تا شهرآهن به عنوان یکی از برترین فروشگاه های توزیع آهن آلات به حساب بیاید که میلگرد را با قیمت بسیار مقرون به صرفه در اختیار مشتریان قرار می دهد. از این رو افزایش قیمت میلگرد فشار چندانی را به مشتریان شهرآهن وارد نمی کنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای استعلام قیمت این محصولات فولادی با شهر آهن تماس حاصل فرمایید. شما عزیزان می توانید برای مشاهده قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان به صفحه اختصاصی که برای این مجموعه از محصولات در سایت شهرآهن درنظر گرفته شده است مراجعه نمایید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع میلگرد ذوب آهن اصفهان با کارشناسان شهرآهن تماس بگیرید.